پیدایش پرچم در هدایای تبلیغاتی

پرچم نماد ملی هر کشور است که در دوره‌های تاریخی مختلف با توجه به خصوصیات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حکومت‌ها و ملت‌ها یا در برگرفته است .از مذهب و آیین آنها، نقوش، رنگ و طرح‌هایی را می‌پذیرد و گویای فرهنگ و جامعه‌ای است که پیدایش پرچم در هدایای تبلیغاتی که آن را انتخاب کرده است.سرزمین ایران از آغاز سکونت اقوام متمدن در آن تا زمانی که مأمن و مأوای آریایی‌ها شد و نیز در دوران پس از اسلام دارای پرچم‌هایی به رنگ‌ها و نقش‌های متفائتی بوده است پیدایش پرچم در هدایای تبلیغاتی که مستند «سبز، سپید، سرخ» درصدد است با استناد به مدارک تاریخی و اسناد تصویری و تحلیلی، سیر تاریخی این تغییرات را به تصویر بکشدپیدایش پرچم در هدایای تبلیغاتی .در این مستند همچنین مصاحبه با مورخان و اساتید دانشگاه از جمله خسرو معتضد، میرجلال الدین کزازی و سایرین هم صورت گرفته تا روند پیدایش پرچم ملی ایران را تا تکامل امروزی مورد بررسی و تفسی برای شما عزیزان قرار دهد.

پیدایش پرچم در هدایای تبلیغاتی
پیدایش پرچم در هدایای تبلیغاتی

هر یک از رنگ‌های مزبور دارای معنا و مفهوم خاصی  هستند پیدایش پرچم در هدایای تبلیغاتی که می‌توان درباره آنها چنین گفت: رنگ سبز، رنگ ستایش‌شده در روایات و اخبار و یکی از نشانه‌های معتقدین به دین مبین اسلام می باشد. هم‌اکنون در پرچم غالب کشورهای مسلمان این رنگ به چشم می‌خورد. پیدایش پرچم در هدایای تبلیغاتی رنگ سپید نشانه اعتقادد ایرانیان به صلح و دوستی است و رنگ سرخ نشانه دفاع از خاک پاک سرزمین و شهادت در راه‌های آرمان‌های عالی میهن است.
امیر کبیر این مرد میهن پرست دستور داد بر روی خرابه های مساجد سرباز خانه ساخته شود، لباس سربازان را یکنواخت و تنها از پارچه بافت ایران استفاده شود وی دستور داد. پرچم تشریفاتی . پرچم اهتزاز . پرچم اداری .  تا دکمه های لباس سربازان نشان شیر و خورشید داشته باشد. این نشان در روی دکمه لباس ها تا بهمن هزارو سیصدو پنجاه و هفت باقی ماند.. 


برای دیدن سایر هدایای تبلیغاتی شرکت فعدی به آدرس www.faadi.ir ویا با شماره تلفن های 021-77629420-3 تماس حاصل نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.