ماگ چوبی تبلیغاتی چیست

ماگ‌های چوبی به احتمال زیاد از زمان‌های بسیار قدیمی تهیه می‌شدند و هنوز هم در بسیاری از نقاط دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند، گرچه فرایند تولید و ساخت آنها کاملا متحول شده است. متاسفانه به دلیل جنس چوب هیچ نمونه‌ای از ماگ‌های باستانی باقی نمانده است.

تاریخ ساخت ماگ تبلیغاتی به ۲۳ سال قبل از میلاد مسیح نسبت داده می شود. فلز قلع در حدود سال ۱۲۴۰میلادی در شهر بوهیما توسط یک کارگر انگلیسی کشف گردید. تاریخ کشف و ساخت آهن سفید به سالهای بین۱۵۷۵ میلادی یعنی از زمانی ماگ تبلیغاتی که قلع به آلمان صادر گردید،برمی گردد. در سال ۱۶۶۵ میلدی در انگلیس کوشش شد تا آهن سفید ساخته شود، تا اینکه بالاخره در سالهای بین ۱۷۲۰ و ۱۷۳۰ میلادی توانستند ماگ تبلیغاتی توفیق در این امر حاصل نمایند. هنبوردی در انگلستان اولین ماگ تبلیغاتی بار توانست آهن سفید را به طورر تجارتی با موفقیت تهیه نماید، او شمش های گداخته را بوسیله غلطک بصورت صفحات نازکتری در آورد. در اوایل قرن هجدهم در حدود سال ۱۷۱۴ ساخت آهن سفید در فرانسه شروع گردید

ماگ چوبی تبلیغاتی چیست
ماگ چوبی تبلیغاتی چیست

لیوان دسته دار یا ماگ تبلیغاتی  معمولا برای نوشیدن انواع مایع داغ استفاده می شود. جنس سرامیکی لیوان تبلیغاتی این لیوان ها به نوعی عایق محسوب می شود و مایع داغ را تا مدت زیادی گرم نگه میدارد. این نوع لیوان تبلیغاتی کمی بزرگتر از لیوان ها و فنجان های معمولی می باشد. حجم مایعی که در لیوان جای می گیرد حدود 350 میلی لیتر است. یعنی چیزی حدودد دو برابر یک فنجان چای معمولی.
این نوع لیوان معمولا به عنوان لیوانی رسمی استفاده نمی شود بلکه اکثرا به عنوان لیوانی تبلیغاتی و یا استفاده برای کارمندان، پرسنل و یا در خانه مورد استفاده قرار می گیرد. این لیوان ها با جنس های مختلی ساخته می شوند. سرامیک معمول ترین آنهاست. اما از چینی، پلاستیک و یا شیشه هم برای ساختن آنها استفاده شده است. حتی گاهی از فلز های سبک نیز برایی ماگ تبلیغاتی ساخت آن استفاده می گردد. ماگ در دو نوع قابل چاپ و غیرقابل چاپ تولید می شود ماگ تبلیغاتی که نوع قابل چاپ آن به علت امکان چاپ طرح و یا لوگوی دلخواه روی آنن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در ضمن به علت امکان چاپ روی لیوان تبلیغاتی های مذکور بسیاری از شرکت ها نام کارمند خود ماگ تبلیغاتی را با لوگوی تبلیغاتی خود چاپ نموده و درر اختیار کارمندان قرار می دهند تا هر کارمندی لیوان مخصوص به خود را داشته باشد که بدین شکل زیبائی و البته نظم خاصی و به همراه گزینه ی تبلیغاتی خاص اعمال شده است.

ماگ چوبی تبلیغاتی چیست
ماگ چوبی تبلیغاتی چیست

اولین لیوان های تولید شده به دست بشر که ماگ تبلیغاتی شکل و شمایل ماگ های کنونی را نیز دارد به حدود 6500 سال پیش بازمیگردد. حدود 5000 سال پیش در یونان از این لیوان ها برای تزئینات استفاده می شده است. به احتمال زیاد قدیمی ترین ماگی که به دست بشر ساخته شده است از جنس چوب بوده است.


برای دیدن سایر هدایای تبلیغاتی شرکت فعدی به آدرس www.faadi.ir ویا با شماره تلفن های 021-77629420-3 تماس حاصل نمایید. 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.