ماگ تبلیغاتی چیست

ماگ نوعی لیوان است که غالبا برای خوردن نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه، چای، شکلات داغ و یا حتی سوپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو ماگ‌ها عمدتا دارای حجم بالاتری نسبت به سایر ظروف مشابه بوده و یک دسته برای راحتی استفاده دارند. یک ماگ معمولا حدود ۳۵۰ میلی‌لیتر حجم دارد که این مقدار دو برابر یک فنجان چای است.

ماگ‌های تبلیغاتی دارای سبک غیررسمی‌تری بوده و کمتر در شرایط رسمی و ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال استفاده از آنها به عنوان ماگ تبلیغاتی یک وسیله شخصی و در کاربردهای روزانه و غیررسمی باعث شده است تا ماگ‌ها جایگاه ویژه‌ای فراتر از صرف یک لیوان در نزد صاحبان خود داشته باشند. از این رو شاهد سبک‌ها و استایل‌های بسیار متفاوتی ازز ماگ‌ها هستیم که کاربردهای بسیاری را برای آن در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است.

ماگ تبلیغاتی چیست
ماگ تبلیغاتی چیست

ماگ‌های باستانی عمدتا توسط چوب، استخوان و یا گل ساخته می‌شدند در حالی ماگ تبلیغاتی که امروزه بیشتر از سرامیک (پرسلین و...) یا شیشه (پیرکس و... ) برای ساخت آنها استفاده می‌شود. مواد دیگری مانند پلاستیک، فلز و... نیز در کاربردهایی که در آن وزن و شکل خاصی مهم‌تر باشد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در دهه‌های اخیر استفاده از تکنیک‌هایی مانند «چاپ سیلک» (Silk Screen Printing) یا «عکس‌برگردان» (decals) برای اضافه کردن عناصر تزئینی مانند تصاویر، نوشته‌ها، لوگو و... باعث شده است تا این محصول دوست‌داشتنی‌تر از قبل در شکل‌ها، طرح‌ها و استایل‌های مختلف در اختیار مشتریان قرار گیرد

ماگ تبلیغاتی چیست
ماگ تبلیغاتی چیست

ماگ از ابتدای تاریخ ساخته شدنش به دست بشر تا به امروز تغییرات بسیاری را پشت سر گذاشته است. چندین هزار سال پیش انسان‌های نخستین با دست خود به کندن یک کنده درخت و تراش دادن آن می‌پرداختند تا بتوانند ظرفی مناسب نوشیدن بسازند. ظرفی که بعدها لیوان یا ماگ نامیده شد و احتمالا تا سال‌ها ماگ تبلیغاتی از آن استفاده می‌کردند.

 

برای دیدن سایر هدایای تبلیغاتی شرکت فعدی به آدرس www.faadi.ir ویا با شماره تلفن های 021-77629420-3 تماس حاصل نمایید. 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.